ForumCS 2

Overvejer at opgradere min CPU for at nå 120 FPS ved 4K

Bruger i øjeblikket en i9-10900K + RTX 4090 og får omkring 85–100 FPS i de fleste AAA-spil på ultra indstillinger. Jeg overvejer at skifte til en Ryzen 7 9800X3D - ville det hjælpe mig med at nå stabile 120 FPS ved 4K? Er der nogen reelle gevinster i spilpræstation fra denne opgradering?

Bekræftelse af sletning

Ved at trykke på knappen 'Slet' bekræfter du fjernelsen af emnet

Kommentarer5
Efter dato 
m

Det afhænger virkelig af de spil, du spiller - nogle er mere CPU-afhængige end andre. Har du tjekket, om din nuværende FPS-flaskehals faktisk skyldes CPU'en, eller gætter du bare?

00
Svar
n

Der er ikke en stor forskel i ydeevne mellem 7800X3D og 9800X3D, og prisen er også tæt på hinanden. Hvis dit system kan håndtere strømmen og du har budgettet, så gå efter 9800X3D. Ellers er 7800X3D stadig fremragende — med en 4090 vil du nemt nå over 100 FPS i de fleste 4K titler.

00
Svar

Medmindre dine spil er CPU-begrænsede, vil opgraderingen måske ikke ændre FPS'en meget. Tjek først din CPU- og GPU-brug.

00
Svar

Hvis du allerede rammer 85–100 FPS ved 4K ultra, er du mest sandsynligt GPU-begrænset. Men i spil som Flight Simulator, RTS eller konkurrenceprægede skydespil kan den ekstra cache på 9800X3D måske hjælpe med at nærme sig 120 FPS - bare ikke på alle områder.

00
Svar

Opgradering til en 9800X3D kan hjælpe i CPU-tunge spil, men forvent ikke universelle 120 FPS ved 4K - især ikke i nyere titler med intense visuelle effekter. Sørg også for, at din RAM og bundkort er op til standard, ellers får du ikke det fulde udbytte af den nye chip.

00
Svar
Stake-Other Starting